2015.12.31

Den här tanken har jag ofta: så snart jag blir vuxen, ska jag kunna uttrycka mig korrekt och riktigt, jag ska kunna sätta ihop ord och bilda meningar som blir rätt och som förmedlar det jag tror mig vilja säga. Och jag ska kunna ha sammanhängande tankar, utifrån vilka jag bildar dessa meningar som hör ihop från början till slut och inte, som vanligtvis sker i stället, tar sin början i slutet för att på krokiga omvägar och via diverse återvändsgränder vindla sig fram till vad som borde ha varit början, om de inte kör ohjälpligt i diket någonstans på vägen och aldrig ens kommer fram.

Och så sitter jag där och är 38 och uppfattar mig fortfarande som existerande i ett provisorium, i ett bristfälligt mellantillstånd som kommer att upphöra så snart jag blivit vuxen! Det är ju faktiskt ett elände.

***

Apropå ingenting, så rekommenderar jag er att lyssna på den här podcasten, där Eric Schüldt intervjuar Karl-Ove Knausgård. Jag vet inget om poddar och har nog aldrig lyssnat på en tidigare, men den här var bra. Även om jag egentligen föredrar att läsa framför att lyssna.

please leave a howl, a bark, a growl, a tail-wag or a comment! (comments are moderated, thus it might take a while for them to appear on the blog)

